Thursday, March 17, 2011

Seman si Mat Rempit Bertauliah PhD

Satu lagi malam kemenangan buat Seman Wheelie,pelajar Unirempit intake bulan november 2007..Terbeliak bijik matanya mengira wang yang dimenanginya setelah mengalahkan Awang Skuter Turbo dalam perlumbaan drift motosikal tadi. Khusyuk mengira, tidak disedari lansung dek Seman yang Limah si Janda Hot, antara janda yang paling anggun dan kacak di kawasan Pertama Kompleks, sudahpun membonceng motornya.
Didakapnya Seman dari belakang sambil berbisik manja ke telinga Seman,
"Bang, bawaklah Limah balik malam ni. Limah sunyi la tido sorang-sorang nanti..."
Jari jemari Seman yang asyik mengira wang sejak tadi tiba-tiba berhenti. Kepalanya yang terhangguk-hangguk menunduk terus terdongak dek lambaian suara manja Limah yang menghembus ke telinganya. Seluruh badannya kaku, tergamam sejenak bagaikan dipanah petir.
Tanpa berkata apa, terus disumbatkan segala wang kertas dan syiling lima posen ke dalam dompetnya lantas dipakaikan kepada Limah topi keledar lebih yang sentiasa dibawa kemana-mana untuk situasi-situasi sebegini. Setelah memikirkan masa hadapan untuk diri,nusa dan bangsa..Seman men-Disgusting dengan rakan2 sekuliahnya..akhirnya dan finally,Seman bersetuju dan agree untuk membawak Limah janda Hot ke rumahnya.Dihidupkan enjin RXZnya lantas laju Seman memecut meninggalkan rakan-rakan sekumpulannya.
"Seman Seman... sen pun kau dapat... mambang pun kau dapat malam ni... memang malam kau la ni..."
Kata Raz, rakan karib Seman kepada dirinya sendiri.
Dalam perjalanan pulang, segala peluang untuk mencilok ruang dicelah-celah kereta tidak ditinggalkan oleh Seman. Apatah lagi, semakin kuat dia menekan minyak, semakin kuat jualah pelukan Limah. Segala jenis lampu isyarat dan bonggol tidak diendahkan Seman.
"Hehe... orang cakap pompuan ni kalau lu bagi dia takut-takut, nanti dia lagi ghairah..."
Fikir Seman di dalam benaknya sambil laju dia memecut ke dalam kawasan rumah flatnya.
Tanpa membuka topi keledar, terus dipimpin Limah naik ke rumahnya di tingkat sembilan. Di dalam lif, hati Seman berdebar-debar memikirkan rancangan seterusnya. Matanya tajam merenung susuk tubuh Ani yang tidak ubah seperti model jamu Mak Dara edisi ke-18 tahun 2001 yang menjadi pujaanya.
Makin dekat mereka ke rumah Seman, makin kuat debaran jantung,hati dan limpa si Seman. Sampaikan tangannya menggigil masa membuka pintu. Sebaik masuk ke dalam rumah, lampu kalimantang yang malap dipasangnya.
"Ini macam baru romantik. Limah duduk dulu ye, bang Seman nak mandi jap..."
"Ala bang Seman, tak payah mandi la... meh la duduk sebelah Limah ni. Boring la sorang-sorang..."
Gedegang! Topi keledar yang dipegang Seman terjatuh dek pujuk rayu Limah.
Terketar-ketar si Seman seperti orang OKU..dia berjalan ke arah Limah yang sudah pun terbaring di atas sofanya. Berderau darah Seman melihat Limah. Perlahan-lahan ditumbangkan badannya. Jari-jemarinya Seman mula nakal. Gelak tawa kecil Limah bagaikan menaikkan lagi nafsu Iblis dan Syaitan si Seman..
"Tok! Tok! Tok!"
Bunyi ketukan pintu rumahnya tiba-tiba membantutkan gerak-geri Seman.
"Jais... Jais..."
Suara seorang lelaki sedang melaung diluar pintu.
Seman terkedu dan tersedu. Degup jantungnya kini sepantas motornya tadi. Dipalingnya ke kanan dah ke kiri.. tiada tempat untuk sembunyi apatah lagi nak main sorok-sorok. Hanya tingkap rumahnya menjadi jalan keluar. Tanpa menghiraukan ketinggian rumahnya, Seman terus terjun keluar tingkap sambil bergayut pada engsel tingkapnya.
"T...t...takpe takpe Limah. Gi tengok sapa tu, c...cakap ni rumah Limah. Dok sorang kat s...sini. Abang Seman cuba g...gayut kat sini..."
Kata Seman tergagap-gagap dalam ketakutan.
Limah terus ke pintu dan bila dibukanya, seorang lelaki dalam umur 30-an sedang berdiri sambil bertanya,
"Ni rumah encik Jais ke?"
Limah tergamam.
"Tolooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooong..."
Sayup tedengar suara Seman dari luar tingkap. Limah terus bergegas dan bila dijenguknya ke luar,dilihatnya Seman sedang terbang ke bawah seperti Superman tanpa sayap dan kostum yang betul..BAAAMMM! bunyi Seman jatuh di atas lori yg sedang menjual Bak Kut Teh versi halal..terdamparlah Seman di atas Lori tersebut seperti burung kepatahan sayap..

Tamat.

No comments:

Post a Comment